All posts by farrenlinne

Last Day Schedule

Kayhi student’s last day of school is on Thursday, where they will be returning any school materials and will be checking out of their classes.

Last Day of School Schedule
Zero hour 7:00-7:55
1st Period 8:00-8:40
2nd Period 8:45-9:25
3rd Period 9:30-10:10
4th Period 10:15-10:55
5th Period 11:00-10:40
6th Period 11:45- 12:25

The Odd Couple

Verona Kamberi and Farren Linne
Feature Editors

I sit next to Farren and Verona every day during 5th period in journalism. For every common interest they share, they have two differences that set them apart. They work well together and have their priorities set straight. However, where Farren seems to be a social butterfly outside of school, Verona is more of a caterpillar that just spends time curled up in her cocoon. -Carlos Orta

Farren: Hey Verona, what’re you doing after school?

Verona: Oh you know just going straight home, wbu?

Farren: I have soccer practice.

Verona: Gosh I can’t stand sports I don’t know how you can manage playing a sport and controlling your grades.

Farren: You don’t like sports are you kidding me?!(jaw drops)

Verona: Yeah they don’t entertain me whatsoever.

Farren: You’re crazy! Well, if you don’t like sports then what do you like?

Verona: Uhm…. not really sure what I like (laughs).

Farren: Hmm… well what about hiking, or fishing, or camping?

Verona: No way those things are wayyyy out of my interests.

Farren: You live in Alaska and you don’t enjoy the outdoors… who are you?(puzzled)

Verona: Hahaha I myself don’t even know why I hate the outdoors. Just the fact of being outside, especially somewhere where trees surround me, I start to freak out and get uncomfortable.

Farren: I’ve literally known you since first grade.. How did I not know this? What do you do on the weekends?

Verona: You have my friend, but you don’t really know the “Verona” outside of school. I am very boring in some cases. On the weekends I stay at home or go over to my cousin’s house or I do my homework.

Farren: Oh Verona, do you ever go out to the movies with friends? Go shopping, maybe get a tan! Go on a drive, I mean there’s truly a lot to do in this little town you just gotta open your eyes!

Verona: I’ve gone to the movies about two times this year, I go on drives by myself once in awhile, but yo I have an interest in tanning! How much does tanning cost?

Farren: Hey I finally found something! It’s about $8 I think.

Verona: Eight dollars an hour (shocked face)!!

Farren: AN HOUR?! You’d be a tomato!! Please don’t go more than 20 minutes.

Verona:  Oh my friend sometimes I don’t think of what I’m saying. Any tips for going tanning? Can I bring my cellular device in there with me?

Farren: No it will ruin your brain by blowing up in the bed cause it gets too hot.(smirks)

Verona: Oh lawd thanks for letting me know (laughs)!

Farren: Oh my you’re so gullible! But tbh I’m guessing you’re a phone junkie am I wrong?

Verona: You are 100% right about that. I’m super attached to my phone.

Farren: What do you even do on your phone all day?

Verona: Instagram, Snapchat, Youtube, Facebook, you know teenage stuff.

Farren: Doesn’t that get boring though?

Verona: No my friend, never do they get old. They are like water to a fish (laughs)

A few days later…

Farren: Hey Verona! I saw you at the soccer games! I was so surprised to see you. How was it? Did you have fun?!

Verona: Oh I loved it! I can’t believe that I actually survived watching all of the games. It was a great experience I met a few new people and had fun just talking with them.

Farren: Dang, I’m still so shocked. I knew you’d love it. Well now that you’ve welcomed yourself to the real world what’s next on the agenda?

Verona: Well.. I definitely will start going to games more whether it’s baseball or even track.

Farren: Proud of you Verona.

Verona: Merci Farren! You were totally right about just going out and interacting with people.

Farren: Yeah I know. It may not seem like something you’d like but once you go out and see how much fun these types of things are you open yourself up to even more exciting things.

Verona: Yeah that’s totally true. I dislike how I didn’t start doing this earlier in the year. I will definitely start going out a little bit more. Hey I gtg have to finish my homework, as usual, nice talking to you!

Farren: Haha sounds good. See you at school!